Feber

Ojoj, helgen har varit händelserik trots att jag varit gräsänka. Under lördagen så passade jag och Pontus på att shoppa lite presenter inför kvällens tillställning...åh, nu ringde precis Andreas telefon och det var ingen mindre än Kenneth Andersson, men eftersom det troligtvis rör jobbet så vågade jag inte svara.

Jaja, sedan var vi förbi scoutgården en snabbis och hejade på de som var där på arbetsdag, snabbt hem och äta lite och Pontus sov i 20 minuter innan jag fick rycka upp honom ur sängen och åka och hälsa på A & P i deras nya lägenhet. Jätte fint var det och framförallt var det kul att träffas efter så lång tid. Vi fikade och sedan bar det av till min farmor och farfar för att fira farfar som fyllt 75 år.

Under gårdagen så planterade jag och Pontus lite blommor för att vårkänslorna skulle infinna sig och sedan åkte vi buss och spårvagn (till Pontus förtjusning) till Sahlgrenska och hälsade på H tillsammans med mormor. Pontus började gråta när vi klev in i salen, troligtvis trodde han att det var han som skulle träffa läkare, så det blev nog lite konstigt, men efter ett tag gick det över och han bjöd H på russin. Idag skulle han börja med cellgifter....

Sedan åkte vi hem till mormor där M & R mötte upp också åt vi middag tillsammans, mormors mumsiga biffar med lök och kantarellsås...mmmm.... Pontus verkade allmänt slö och ville bara sitta i mitt knä och jag kände hur han succesivt blev varmare och varmare, så när vi kom hem hade han 39.6 grader och kändes kokhet.

Nu ligger Pontus i vår säng och sover och är supervarm, men han har iallafall fått i sig lite yoghurt. Oftast när han har feber så sover han hela tiden, så jag får väl försöka plugga lite nu för att fördriva tiden fram tills Andreas kommer hem.

J: snart är semestern slut...hihihi...hoppas att ni har haft det underbart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0