Usch...

Så var man påväg till Pontus simskola och precis när vi kommer in i Lerums samhälle så hör jag hur han spyr i baksätet. Snabbt in på parkeringen, stannar bilen, öppnar bakdörren och får se förödelsen... När man säger att någon spytt ner hela ens bil, så kanske det låter överdrivet, och riktigt så illa var det inte i dethär fallet, men nästan. Tur att han sitter i en egen stol som fick ta den värsta smällen, mindre synd att alla kläder, dörren och fotskyddet var väldigt sunkiga. Ut med Pontus på parkeringen och sanerade så gott jag kunde med en av badhanddukarna och sedan varndrade han iväg i blöja och tröja mot badet och tyckte det var väldigt sorgligt att jag vände tillbaka honom mot bilen och satte in honom i den något äckliga bilen.

Jaja, eftermiddagen förlöpte väl och han var glad och pigg och på kvällen åkte jag iväg för att planera Badkarsrallyt som går avstapeln i Säveån den 19 april. När jag sedan kom hem för att mysa framför TV:n till handbollen så möttes jag av en soffa som saknade kuddar och en hall som saknade matta, jorå, två gånger till hade han lyckats, men sedan var magen helt tom och vi hoppas att han sover gott hela natten.

Morgondagen får vi dela upp oss så gott det går, så Andreas kanske hinner jobba litegrann efter att jag varit i skolan, där min nya kurs i Skriftspråk precis börjat.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0