Så, då....

..... har man avverkat sin första bröllopsdag, vi som normalt är väldigt dåliga på att fira varandra slog på stor denna gång. Andreas hade köpt 3 röda rosor och jag fixade en trerätters middag med champagne (alkoholfritt för mig och Pontus, så det fick bli två småflaskor denhär gången), som bestod av en god räksniitt med avocado och massa mums, stekt rostbiff med Jensen´s favoritsås och potatisgratäng, samt chokladkaka med glass och vinbärssås till efterätt, väldigt väldigt mumsigt!

Pontus tyckte det var oerhört kul att få dricka ur ett riktigt champagneglas och dessutom med samma innehåll som en vuxen...


Nu har jag börjat må illa igen, och det är ju typiskt. Igår var mina svärföräldrar här och firade min 26-årsdag och jag ställde mig och gjorde köttfärssås, vilket inte var så njutbart, men med fläkten på högsta steget så gick det iallafall vägen. Jag fick en knivslip (vilket jag har önskat mig länge nu) och en oljesprayflaska, som jag också har pratat om kan vara bra att ha, så det kändes klockrent, stort tack! Andreas och Pontus bakade en vinbärspaj till efterrätt, som föll Andreas far i smaken iallafall :)

Idag har vi byggt med lego ute i trädgården och lagat köttfärssås och svampsoppa i Pontus pool, så nu sover han mätt och nöjd och glad...(precis som en myra)

T: glömde svara på ditt SMS, men hoppas att det blir askul i London och på den lite udda bröllopsfesten! Vi får ses nån dag när du kommit hem igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0