Fyllo

Igår var vi med Pontus hos barnfysiologen och gjort lungfunktionstest. Han fick sömnmedel och efter 20 minuters vaggande av vagnen i korrioden så somnade han äntligen. De gjorde ett test där han fick andas in olika sorters gasblandingar och sedan fick han ligga som i en kuvös och andas genom en mask. Dock vaknade han mitt i ena testet så då fick det hela vara klart. Han fick en gasballong med Dora och apan på, som han var mycket stolt över. Dessvärre blev han som ett fyllo när vi kom hem, han kunde inte röra sig för då bara han trillade och han sluddrade fram orden (de få han kan) och var allmänt bortkommen. Lite halvjobbigt eftersom jag inte kunde lämna honom en sekund ifall han skulle få för sig att ta sig någonstans. han kunde inte ens krypa utan att trilla omkull, lite lustigt att se samtidigt!

Kvällen ägnade vi åt att hjälpa Andreas att kakla i köket och sedan beställde vi varsin kebaktallrik (Pontus trodde att det var korv).

Idag har vi varit på påskmys och sångstund på öppna förskolan, samt ute på Bauhaus och köpt lite mera kakel. Nu sover Pontus gott och jag ska ta mig an mitt skolarbete (är tanken).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0