Examensarbete

Visst låter det fint? Ännu finare blir det i mitten av januari då man kan kalla sig "kandidat" tror jag minsann....

Fast nog låter det roligare än vad det är...känner mig ändå väldigt inspirerad, men det gäller ju att få ner allting man tänker också. Just nu har jag tillbringat ca 4,5 timmar framför datorn. En liten paus när jag hämtade posten...yippi, luft i 30 sekunder och sen har jag ju faktiskt samtalat med tant Brun också, vilket tog lite av både min och hennes tid...flyttkartongerna (för hennes del) och datorn (för min del) fick snällt vänta medan vi skitsnackade en stund...härligt härligt, men farligt, farligt, ganska vanligt, men oförklarligt....ja, hur kan det vara sån njutning för kropp och själ?!

Fast nu är det nog dags att fixa lite lunch innan Svempas boende bryter ihop!


Kommentarer
J

Var stolt, kanidatexamen! Jag har nog också kommit upp i 4,5 timmar framför datorn med min uppsats.

2008-11-06 @ 19:30:51
Lina

Men blir det kandidatexamen då? Jag har egentligen ingen aning...ska man kalla sig KANDIDAT sedan då? Det verkar ju superlöjligt :) Blir du också det?

2008-11-06 @ 19:42:14
J

Det borde var Kandidatexamen om ni skall kalla uppsatsen kandidatuppsats. Jag tar kandidatexamen i arbetsterapi, fint skall det vara vet du ;)



kram

2008-11-07 @ 13:45:54
M

Alla akademiska utbildningar på grundnivå ska väl leda till en kandidatexemen. Fil. kand. i pedagogik eller nåt sånt borde du väl bli.

2008-11-07 @ 16:02:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0