Helgens bravader

I helgen har vi fokuserat på korv, bullar, bowling, däck, flyttlådor och att tacka nej.

Vi började lördagen med att träffas ett scoutgäng och baka och stoppa korv inför vår basar den 6 december. Pontus trivdes som fisken i vatnnet när han blandade korvsmet och bakade bullar. Några smärre fadäser inträffade dock under dagen, då det glömdes bakpulver i 8 stycken av de mjuka pepparkakorna, knäcken ville inte stelna och några bröd jäste lite dåligt, men vad gör väl det, trevligt var det och det blev ändå en hel del gjort.




På kvällen var vi tillsammans med J & H och bowlade, vilket Svempa tyckte var sådär roligt, han var mest ivägen och även om jag aldrig brukar få särskilt bra resultat när det gäller bowling, så blev detta verkligen katastrofalt dåligt och jag kände mig mest som en stor flodhäst som halkade omkring och fick övertramp mest hela tiden. Pontus gick det bättre för och  han var helnöjd med kvällens resultat.



Söndagen blev det mest packning av flyttkartonger, samt däckbyte och bilstädning. På kvällen åkte vi till vårt nya hus och blev bjudna på god söndagsmiddag av svärmor och svärfar. Jag tog på mig "nej"offensiven" innan jag plingade på dörren, men trots det så lämnades många godsaker kvar i huset. Vi får väl ta en dag om några år och verkligen rensa om det visar sig att vi inte får plats med allting som "kan vara bra att ha" som min svärfar så fint uttrycker sig. Och jag är inte bättre själv, det finns mycket som kan vara bra att ha, fråga mig inte varför jag behöver tre frysar som ständigt är fyllda....jag menar affärer vimlar det ju om, så det kan ju inte ha med det att göra, att jag en dag ska stå helt utan möjlighet till mat.
Vi har redan lyckats fylla ett helt rum med kartonger och påsar i vårt nya hus, så då tänker man spontant att det inte blir så mycket kvar till flytten, men ack, ack, där har man fel....det tar liksom aldrig slut. Hur har vi fått plats med allting på 100kvm?

Nu är det dags att återgå till examensskrivandet, samtidigt som jag håller tummarna för att tant gredelin och farbror blå (hette han så?) får en lägenhet i Göteborg *tumhållning*.

Vill samtidigt passa på att ursäkta för min osocialitet som just nu råder, men om 60 dagar så lovar jag att återkomma till verkligheten igen....


Kommentarer
J

Väntan känns väldigt lång. Vi vill ha reda på nu om lägenheten!



Jag är också i den osociala bubblan just nu!

2008-11-17 @ 17:18:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0