MVC

Ny rapport ifrån Svempa: idag var vi hos barnmorskan på morgonen och jag hade ett hjärtljud på 142 och symfusmåttet (eller vad det heter) låg på 28, så vi följer kurvan som vi ska jag, och mamma. Det kändes okej, men jag blev lite smått irriterad när det var två stycken (en barnmorska och en barnmorskestudent) som skulle klämma på mig, jösses vad de bråkade med mig, bara för att veta åt vilket håll jag låg. Mamma däremot tyckte det var spännande för hon fick en verklig uppfattning om vart mina kroppsdelar befann sig, som om det skulle göra någon skillnad...haha, jag tänker inte låta henne få en lugn stund ikväll ändå :)

Efter att jag (nu är det mamma Lina som skriver) suttit framför datorn hela dagen gick jag upp för att få mig lite lunch och då minsann hade det snöat litegrann, mysigt mysigt, så det fick bli en kopp varm choklad  och mackor till lunch, bara för att få den rätta stämningen. Examensarbetet fortskrider och det ser ut som att vi snart ser målflaggan skymta, skönt, skönt, men några dagar till blir det allt innan vi kan vila oss och låta arbetet sakta smälta in, innan finjusteringarna kräver sitt.

I helgen flyttade vi ut svärfar och svärmor, så söndagen tillbringade vi med att riva tapeter. Pontus hjälpte till så gott det gick och tillslut somnade han en stund på soffan så vi fick jobba ostört i någon timme. Men nu under de närmsta kvällarna blir det fokus på målning och sådant, så nu finns det ingen tid för slappning inte. Vi passade även på att gå en sväng på Liseberg i lördags kväll, vilket uppskattades av sonen. Vi såg en väldigt mysig teater som Pontus älskade och sjöng med i varje sång, men det var oerhört mycket folk, så hitta någonstans att äta var lönlöst. Det slutade med att vi åkte till en pizzeria i närområdet och åt en mysig middag där. Pontus stod själv för sin beställning, pizza med ansanas (annanas) och kött, drickan fick han gå med servitrisen själv och hämta i kylen, vilken lycka! På vägen hem såg vi en "annebas" (ambulans) som stod på blåsljus på, dagen var fulländad, så spännande :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0