Var kommer bebisen ut?

Ja, en av alla frågor man får av barn som undrar över hur saker och ting hänger ihop. Igår var min sista dag på praktiken och då kom även denna fråga från en flicka, som undrade om bebisen fortfarande var kvar i min mage och hur länge den skulle vara där. Självklart blev ju då följdfrågan: Var kommer den ut då? Jo, som den blivande pedagog jag är så tänkte jag att det är nu eller aldrig...blommor och bin :) Nja, inte riktigt, men jag lyckades tillslut pressa ut att: Jo, den kommer ut där man kissar.... Något fundersam såg hon ut och började fnissa, hihi. Jag förstod att hon nog såg framför sig hur man sätter sig på toaletten och kissar ut en bebis bara sådär (tänk om det ändå vore så enkelt!!). Så jag förklarade att man gör det på sjukhus, när man känner att bebisen vill ut och att det inte är något farligt. Hoppas att hon blev nöjd med svaret och att det inte skrämmer henne i framtiden :)

Idag var det back to school som gällde och full fart framåt, ingen ro och ingen vila. Hämtade Pontus i lokalen och tog sedan en höstpromenad tillsammans med en gammal kursare med barn och hund för att sedan åka hem och njuta av ett mumsigt mellanmål med Oboy och knäckemacka med kaviar, för osthyveln var för jobbig att ta fram. Levande ljus på bordet gjorde det hela komplett. Sedan iväg och storhandla hela familjen och till sist fick vi avnjuta spagetti (hjälp, vart ska h:et vara i detta ord???) bolognese....låter det inte mycket godare så, än köttfärssås?

Ikväll blir det soffbänkning med "Bonde söker partner" eller livskamrat som jag heller vill kalla det då 2 av 4 medverkande faktiskt inte söker någon fru utan någonting annat....hur kan man namnge ett progam så korkat?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0