Sömn

Det är underbart. Gårdagskvällen tillbringade jag med mitt nya jobb ute på Eriksberg på en pir, god mat och trevlig underhållning med musikquiss som jag ju bara älskar! När jag kom hem så hade jag enormt svårt att somna och låg en stund och stirrade i taket. Efter någon timme så somnade jag äntligen, men bara för att efter en liten stund vakna av att Pontus var uppe och drack vatten. Jag gick in till honom och kollade så allting gick bra och då bad han om att få sova hos mig. Det kändes helt okej så vi vandrade in till vårt sovrum och han la sig mellan mig och Andreas. Vi somnade om och efter en halvtimme så vaknade både jag och Pontus igen av att han yrade om trollen som kom. Varpå han ville krypa ner under mitt täcke och lägga sig med huvudet vid mina fötter och sina fötter på min mage. Detta blev väldigt varmt och jag vaknade lite senare (igen) av att svetten dröp om oss båda två. Jag lyfte upp honom och la honom brevid mig på en kudde istället och somnade om i någon timme innan det var dags för nästa. Jorå, Moa skulle ha mat, så det var bara att gå ner och vispa ihop ersättning och mata henne och sedan sov vi gott hela familjen fram till 7.00 då jag fick skynda mig iväg till jobbet och planeringsdagen som väntade.

Nu ikväll fick jag hoppa över vårt styrelsemöte och överlämna det åt Andreas. Moa misstänkte jag skulle vara trött så henne fick ajg i säng klockan 18.52 och då hade jag lovat Pontus att vi skulle ta hans inhalation och spela lite dator tillsammans. Men, mitt samvete tog tag i mig när jag kom ner efter att ha nattat Moa och Pontus sitter i soffan och sover. Det var bara att bära upp honom till hans säng och strunta i allt som borde gjorts innan läggdags. Snacka om att det är jobbigt att vara på förskola... Så nu blev min kväll väldigt lång, helt oväntat!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0