Julmys och massa snö!

Åh, nu har vi firat jul i dagarna tre, precis som sig bör och mycket mysigt. Dock många sena kvällar för barnen, men de återhämtar sig nog snart :)

Julafton var det fullt ös, med två tomtar och massor med julklappar, alla var nöjda och Moa ägnade sig mest åt att rycka i andras paket och äta presentpapper (någon som trott nåt annat???).




Igår valde vi att packa ryggsäcken och ge oss ut på en mysig promenad i snön....som sedan övergick till mycket och väldigt kallt regn. Men vi var en bit på väg och Pontus var tapper och gick hela vägen, så det var inegn idé att låta regnet stoppa oss. Vi stannade vid en lekplats och lekte en stund och sedan åt vi vår matsäck inne i en pytteliten lekstuga, där jag o Andreas fick sitta hukade och äta. Men mysigt, det var det!


 
På kvällen bar det av hem till gammelmormor på lutfisk och Pontus kommenterade då innan vi åkte: Mamma, hos gammelmormor vill jag äta margarin! Vadå, margarin? Jo, sånna där små vita berg. Jaha, (Andreas kom på det) maränger menar du. Japp!
Synd att de var slut när vi kom dit, men han är en jäkel på att förklarar vad det är han menar, fast med andra ord....något han fått av mig kanske, som älskar att spela sällskapsspel som går ut på att förklara saker. Mat fanns det dock i mängder, som vanligt och lika vanligt är det att pappa får kolik efter maten, men i år verkade det även drabba mig, så här är reslutatet:


Idag har varit en fantastisk dag med hur mycket nysnö som helst, så det blev pulkaåkning och snölykta-bygge. Sedan åkte vi med kusinerna och farmor och farfar till Lisebergs teatern och såg på "Pippi firar jul", som var jättekul. Moa hade turen och fick vara med sin mormor och morfar under tiden, stort tack för att ni ville träffa henne även idag, efter tre dagar tillsammans...vänta bara, snart är det 14 dagar!!!
Vi åt middag hos farmor och farfar och sedan hade vi lite diabildsvisning. När vi kom hem så ville Pontus tända snölyktan, så nu lyser det fantastiskt fint i vår trädgård.



Dagen innan julafton var Pontus med mig på jobbet, för det var väldigt lite barn där. Det var jättekul och jag tog med några av barnen ut och åkte stjärtlapp. De andra barnen kallade mig för fröken och Pontus blev lite smått förvirrad, så efter ett tag hör jag hur han ropar på fröken (alltså jag) och en annan pojke börjar ropa mamma. Som tur är så svarar jag ju på båda, så resten av dagen blev det "frökenmamma", för att slippa förvirringen. Det var en superhärlig dag med det bästa av båda världarna, som ett kinderägg nästan!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0