Räkning?!

Hoppsan, jag som trodde att jag o Moa uttnyttjade systemet vid vår ambulanstur härom veckan. Tji, fick vi när det idag damp ner en räkning i brevlådan. Inte alls så vi blev ruinerade (150 kronor), men jag blev lite förvånad, för det hade jag ingen aning om, eftersom jag haft turen att aldrig tidigare behövr ringa en ambulans. Samtidigt som jag tycker det är väldigt bra att ta betalt för det, för tänk hur många som hade kunnat uttnyttja det annars.

Igår var vi på supermysigt lussefirande utomhus på Pontus förskola. Han tvekade in i det sista över vad han skulle vara utklädd till, pepparkaka eller tomte och det blev det sistnämnda. Världens sötaset tomtenisse sjöng och åt på sitt ljus under framträdandet. Nästa år blir det inget tärnljus för den killen, för det såg oerhört suspekt ut.







I söndags fick Lisberg sig fint besök av familjen Marmin. Pontus provade att åka skridskor för första gången i sitt liv, med blandat resultat. Han tyckte att det var väldigt roligt, men pappan fick ont i ryggen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0