Alldeles för länge sen!

Ojojoj, flytten gick suveränt bra, men sedan har Telia krånglat o krånglat och när en något desperat höggravid kvinna ringde och grät i telefonluren, efter 3 veckor utan internet, då j-vlar hände det grejer. Ängeln med svarta vingar (som han själv uttryckte sig) hjälpte mig via Gothnet och hoppsan, där sattes mitt internet igång på bara någon minut. Underligt hur man ska behöva bete sig för att få sin vilja igenom. Dock gick vi 800 kronor rikare ut ifrån denna kamp, eftersom det blev vår kompensation och det är ju ganska okej iallafall, trots att jag hävdade att vi behövde en SPA-helg efter all tid vi ägnat i telefon istället för tillsammans hela familjen under ledigheten :)

Nu är vi iallafall på rulle igen och Svempa växer som han ska. Jag har hela tiden trott att han pluppar ut närsomhelst, men nu verkar han må ganska gott, så jag får nog äta upp att jag meddelat alla att han kommer att komma för tidigt han också.

Vårt hus är nu sålt också och inte heller där lyckades vi komma undan utan massa tjafs, köparen hittade lite småfel som han hävdade att vi skulle fixa och vi hävdade att de gick under underöskningslikten, vilket även mäklaren försökte få honom att förstå. Dock skällde han ut mäklaren varje gång hon ringde och hotade henne med advokat, så det slutade med att vi slapp en av sakerna och en källardörr åkte Andreas dit och fixade till för att slippa allt tjat. Då blev han utskälld av köparens pappa som kallade Andreas för "skojare" och Andreas min lugna make, sa bara att "detta får du ta med din son och inte med mig, tack för mig nu lämnar jag" (och kommer ALDRIG mer tillbaka!!!).

Så, nyutexaminerad förskollärare har jag också hunnit bli, den 15 januari var det examination och det gick som på räls, så jag åkte vidare till arbetsförmedlingen för att inte få något glapp mellan studier och kommande försälraledighet, så där är jag nu. Arbetslös, trots att jag precis utbildat mig inom ett bristyrke. Dock ska jag jobba lite i nästa vecka, så helt på latsidan ligger jag faktiskt inte.

Vi trivs suveränt i huset och med allting, så jag är just nu bara NÖJD!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0