Polklkjjmkmm

Polklkjjmkmm = Mamma, är söt. Skrivet av Pontus i ett worddokument, men blir ju alldeles rörd :)

I helgen var det bröllop och mycket riktigt höll sig regndropparna där de skulle för det var uppehåll under hela lördagen och istället kom det ordentligt med regn på söndagen, så vi passade på att tapetsera om i Moas rum, så nu är det helt klart och randigt, stort tack till farmor o farfar som är de bästa tapetserarna vi vet!

Annars händer inte så mycket just nu, jag passar på att bara njuta framför TV´n på kvällarna för det har varit en hektisk tid det sista. Försökte få mina båda barn att sitta still tillsammans för lite fotografering igår kväll, men det blev med blandade resultat och en frustrerad mamma.



Idag har vi tappat upp glöggen på flaskor, någonting som Pontus väntat ivrigt på i tre veckor nu. När det hela var över så var han som tur var inte lika ivrig att vilja smaka. Dock verkar det som att det kommit med för mycket bottensats, för den är oerhört grumlig, men vi får väl testa att låta det sjunka och sedan tappa om den.
Pontus väntar med spänning på jul i år, han tycker att alla andra har jul redan eftersom de pyntat med ljusslingor och sådant (våra grannar har i och för sig sina slingor uppe HELA året) och undrar förbryllat när vi i vår familj ska få jul? Det är knepigt det där, men för min del väntar jag gärna med julgrejerna till iallafall 1:a advent. IKEA har ju knappt slutat sälja sina sommarmöbler, när julstjärnorna åker fram, det är lite väl tidigt tycker jag. I år är det även lite spännande med adventskalendrar, så vi ska försöka hinna med att kolla den på TV´n, trots att jag tyckte att det var bättre förr (utan att ha sett den), teskedsgumman, Trolltider...åh, det var mysigt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0