Storbjörn

Nu har Storbjörn fått följa med Pontus hem ifrån förskolan och han ska få vara med på precis allting som händer i Pontus liv nu i en vecka framåt. Egentligen brukar det bara vara över helgen, men Pontus är ju där så sällan så det blir en veckas uppehåll denhär gången. Detta betyder att mitt bloggande istället blir "en nalles dagbok". Kanske ska slå samman det och föra in det även här, så får ni följa vårt oerhört intressanta liv genom en björns ögon :)

I helgen var det möhippa för T som gifter sig den 21 november. Vi är värdpar på bröllopet och börjar väl nu känna av att det är lite som ska fixas och trixas med, men vi har allting under kontroll. Möhippan var iallafall kul och det var skönt att få supa till litegrann utan att behöva tänka på någon annan än sig själv. Dock var det raka vägen till hoppis och skuttis på söndagmorgonen och hoppa runt med Moa hängandes på magen och Pontus runt fötterna, så någon baksmälla hanns det inte ens med, hur jag än försökte känna efter....

I måndags mös vi till det och åkte till skohuset i Lerum för att leka på brandbilen och köpa skor, sedan åkte vi till Aluddens kafé och fikade (någonting som vi väldigt sällan unnar oss, tyvärr) och sedan lekte vi på den otroligt roliga lekplatsen i mörkret. Det var väldigt kallt, men vi stod ut ganska länge tills det var dags att åka hem och laga middag. Eftermiddagen kändes inte så lång och tråkig och det var bra att passa på när jag slutade 15, för vi hann ju med massor. Värre var gårdagen då jag var kvar på jobbet till 19 för planering och när jag kom hem så sov Moa och Pontus var på väg till bingen, så då hann jag knappt se min små troll på hela dagen. Men nu är det mammadagar tills på tisdag, så då ska jag njuta. Behöver även leta klänning inför bröllopet, så vi får väl se vad som hinns med.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0