Goa Moa

Oj, oj, oj, vad tiden går fort! Häromdagen fyllde mitt senaste tillskott 8 månader och jag har knappt kommit ifrån förlossningsbordet än.... Visst, det är helt suveränt att arbeta litegrann och vara hemma med barnen lite, men jag trodde aldrig att jag skulle "missa" så mycket av utvecklingen. Nu förstår jag hur en del pappor känner som kanske inte är föräldralediga förrän barnen är runt året. Det händer ju hur mycket som helst i början av ens liv, tur att man inte forsätter att utvecklas i den takten under resten av livet:)



Dagen har tillbringats på öppna förskolan med sång och musik och Moa njöt verkligen av att få vara ensam med mig. Hon strålade och verkade tycka att musik var himla skoj. Därefter blev det sovning för hennes del och den hyperaktiva mamman började att måla om i dotterns rum. Snart bär det iväg och hämta brorsan på förskolan, som han äntligen blivit ivägsläppt till efter över en veckas problem med öroninflammation. Undrar om det smittar via grannar :)???
Igår fick Pontus det omtalade vaccinet eftersom han ju befinner sig i en riskgrupp. Det gjorde väl inte så ont med själva sprutan men sedan hade han väldans värk i benet och mådde inte helt okej. Taskigt att inte mamma och pappa stannade hemma, utan stack på föräldramöte på förskolan. Mycket givande och intressant, så jag är glad att vi gick båda två. Tur att farmor o farfar, som passade barnen, är högt älskade!

Syskonkärlek på hög nivå!!!




Kommentarer
Moster Malin

Mina små älsklingar!! Pussar på dem från moster!

2009-10-23 @ 20:49:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0