Kyla

Lite chockartat igår, då termometern visade minus 2 grader när man vaknade. Jag hade nog glömt bort hur kallt det kan vara då, för öronen höll på att ramla av pga. frostskador när jag susade ner för backarna till jobbet. Idag var jag mer begåvad då jag tog på mig ett pannband under hjälmen. Min man tyckte att jag såg lite 80-tals inspirerad ut, men nu var det ju tyvärr ingen modevisning som var syftet med detta plagg, utan att få ha mina öron kvar. Fast å andra sidan, så hade det kanske inte gjort så mycket att förlora dem i ett par dagar, för ljud har jag fullt med runtomkring mig just nu, så det skulle inte skada om de fick vila en stund.

Tillbaka till vädret, så är det ändå väldigt skönt nu när solen är framme, samtidigt som frosten biter lite i kinden. Behöver dock kolla över barnens kläder lite, för nu känns det som att kylan kanske har tänk stanna ett tag.

Igår var det fullt med kvällmöten, så min älskade man väntade hemma med middagen när jag kom hemcyklande från jobbet. Kyckling med ris och currysås, vilket även fick bli dagens lunch. Jag kände mig bortskämd....

Imorgon ska jag lyckas med konststycket att få iväg nästan hela min familj till sjukhuset, redan klockan 8.00 på morgonen. Det kan bli problematiskt eftersom vi oftas brukar sova runt den tiden nrä vi är lediga, men men, dte är bara att ställa dne berömda klockan och fokusera! Vi ska till sjukgymansten med Pontus och det brukar vara väldigt kul, så han ska nog inte vara så svår att få med sig.
Ska även försöka träffa min afrikanska vän en stund imon...jag sms:ar dig snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0