Mediciner

Så nu rullar dagarna på igen, så får man backning på att man inte skrivit här på några dagar, J, du vet inte vad du begär :) Fullt ös från morgon till kväll. I helgen var det fokus på att röja ur Moas rum så vi kan börja renovera där och igår bar det av till färghandeln (som det så fint heter) för att beställa tapeter och färg. Liseberg fick sig ett besök av oss i helgen också, alltid lika kul. Pontus blev överlycklig när han vann en chipspåse. I övrigt hade vi ingen tur alls :(


Jag och Pontus var även på Hoppis och Skuttis för första gången, vilket var väldigt kul och jobbigt för oss båda två (det säger väl allt om i vilken kodition min kropp befinner sig just nu, eftersom kursen är inriktad på 2-6 åringar, i och för sig är barn väldigt intervallstarka och kan springa fort och sedan stanna och hålla på så miljoner gånger). Det märktes att Pontus lungor också tyckte att detta var bra, för de blev av med en del som de inte ville ha.

På tal om det så var det läkarbesök igår, då Andreas var med, och det slutade med en ny antibiotika som ska tas varannan dag (känn på den, hur ska man komma ihåg???) och som bara håller i 10 dagar, så apoteket - kan man få en egen fåtölj att sova i hos er? Jorå, där lär man ju ränna mer än vad vi brukar. De har iallafall hottat upp sina påsar på apoteket, så nu är de rosa och fina och ser ut som små presentpåsar. Så igår när jag kom hem från jobbet så frågade jag Andreas vad han köpt för fint till mig, som låg i presentpåsen? Han skrattade gott när jag tar upp en kartong med natriumklorid och en förpackning med antibiotika för gonnorre och klamydia, jorå den nya medicinen ska tydligen vara bra mot det. I övrigt så ska vi inhalera tre gånger per dag, så nu får vi vara fokuserade ett tag för att bli av med all skit som är i lungorna, det hade varit så skönt om han blev hostfri en stund.

Moa hade sin första sjukdom i förra veckan, då var det tredagarsfeber som hon drog till med, ganska smärtfritt faktiskt, trots sina 40 grader. Hon är för övrigt en riktig liten linslus:



Jodå, Moa är nog den tjejen jag vet som har flest olika mössor och hattar, hon har över 13 stycken osm hon passar i just nu. Kanske en flashback ifrån min ungdom då jag samlade på hattar av alla de slag och gärna hade dem på mig också...

Föresten, varför har vi fått två barn som gärna kväver sig själva när de ska sova??



Kommentarer
J

Vilka fina bilder på Moa. Vilken goding hon är! Kul att jag skall få träffa henne snart.



Är det så att du försöker lasta över intresset för hattar på Moa?

2009-09-09 @ 11:59:11
Sofia Kinell

Hej Lina, malin har visat mig lite goa bilder på Moa, söta dom är=) Blev såå full iskratt haha syskonbilden ,om du sätter Methas hår på Moa är det jätte likt mormor haha Kram till er

2009-09-19 @ 19:08:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0