Cykla utan stödhjul



Igår fick jag ett litet ryck och tog bort Pontus stödhjul på cykeln. Jag såg framför mig hur jag skulle få springa häcken ur mig längs med gatan och hålla i sadeln så han inte skulle vingla och ramla. Tji, fick jag. När jag släppte honom så cyklade han - själv! Det gick hur bra som helst och i morse så cyklade han upp till förskolan utan problem. Dock var backarna lite tuffa så då ledde vi cykeln. Vilken frihet!!!

Igår for han fram på gatan och skrek "jag kan cykla själv", "Tjoho, nu kör vi grabbar". Grannarna kikade ut och berömde honom och det var en väldigt stolt 4-åring som gick och la sig igårkväll.

Nu måste vi ju ta med hans cykel när vi ska cykla läng med Göta kanal, så han iallafall får cykla själv en bit.



Igår kom fiskbilen förbi också, så nu är kontot litet tommare, men frysen destu fullare. Det passade utmärkt för jag hade precis längt in en fiskgratäng i ugnen med de sista torskbitarna från förra leveransen.

Ikväll skulle vi egentligen firat valborg tillsammans med ett par vänner, men Moa har dragit på sig en hejdundrande förkylning, så vi har fått ställa in det så vi inte smittar ner deras barn i onödan. Hoppas att förkylningen inte blir så långvarigt som den var senast bara.... 



Kommentarer
Anna

Duktiga Pontus! :) Här kommer ett tips på en sida där man kan bli medlem och på så sätt få fler besökare till sin blogg: http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=annasmyckeform

Jag har testat och det fungerar verkligen.

Kram kram.

2010-05-04 @ 21:29:13
URL: http://annasmyckeform.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0