Härlig dag

Idag var jag på kurs halva dagen och kompade sedan ut resten så jag o Andreas åkte och köpte färg till altanen, samt åkte även iväg för att kolla klinker till vår hall. Bemötandet i affären var av sämsta sorten, så vi lämnade utan klinker och åkte hem för att måla altanen istället. Misströstar inte alls att vi flyttat hit, här kan man nämligen påbörja ett projekt och veta att det blir slutfört, det kunde man inte i Fräntorp för det var alldeles för stor apparat att göra någonting, för det blev liksom aldrig färdigt. På bara en vecka har vi nu hunnit måla hammock och altangolv, vilket känns sååå skönt!

Nu har jag haft prjekt "få Moa att somna" i över en timme, vilket inte alls verkar lyckas, trots att hon är supertrött. Pontus däremot var raka motsatsen då han somnade på studsmattan klockan 19.00 medan jag var uppe och la Moa. Han var helt utmattad efter en dag på förskolan stackarn...lite synd för vi hann aldrig ta den sista inhalationen och örondropparna, men man har ju inte hjärta att väcka någon som somnat så på sin post. Han fick ju iallafall fullt med sjukgymnastik innan han somnade:)

När vi satt och åt middag så började Pontus helt plötsligt att addera saker och ting, snacka om att jag blev paff. "Om man har ett äpple och får två bananer, hur många har man då" osv. han använde fingrarna till att fundera ut hur mycket det var och han kunde även om man tog bort en banan från två päron eller så...tja, rörigt, men det var en fantastik upptäckt. han har ett oerhört intresse för det där just nu, allt som rör bokstäver, siffor och frukter då såklart :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0