Sömnigt

Pontus spelar teater för sin mamma, som till slut somnar för den är ganska enformig och inte så jätteengagerande.
P - Mamma, du får inte sova på teatern.
L - Men snälla, jag är ju så trött, kan jag inte få sova litegrann iallafall?
P - Nej, vi har ju skrivit skyltar, stopp å sova o stopp å röka cigarr. Så du får faktiskt vara vaken!

Lite senare på dagen när vi busar i sängen:
P - Du är bra att ha i största världen. Annars kan jag inte va med dig och pappa också. Så lever vi lyckliga i alla våra dar.

Han är allt bra fin på att formulera sig när han verkligen vill.

Gårdagen var jag gräsänka för Andreas var iväg på svensexa, eftersom våra kära grannar ska gifta sig snart. Det var härligt väder så jag passade på att rensa i landen och måla hammocken tillsammans med Pontus, med blandat resultat. På kvällen kom T förbi och åt mat och drack vin. Vi såg lite på Babar tillsammans med Pontus, men sedan somnade han gott i soffan och vi satt och tjöta till mitt i natten, dessa småbarns föräldrar :) När Pontus vaknade runt 23.00 så hade han fått 39,8 i feber, så det var bara att bädda ner honom igen och ge en tablett och nu idag har han inte visat några tecken alls på feber eller något annat, så det var nog bara en tillfällighet.

Den mesta tiden nu kommer att gå åt till att förbereda inför Badkarsrallyt (www.gbgscout.se/porthalla) som går den 17 april och där jag är en i badkarsrallykommittén.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0