Historisk dag - 11 år sedan

Idag är det 11 år sedan jag och Andreas blev ett par...hipp. hipp, hurra!!!! Känns konstigt länge....

Imorgon är ännu en historisk dag då vi både två ska gå till jobbet samtidigt (tja, han börjar ju alltid tidigare på morgonen) men iallafall på samma dag båda två. Detta har inte hänt på 5 år! Jag har ju pluggat och sedan kom barnen emellan och eftersom vi delat på föräldrapenningen så har alltid någon av oss varit hemma då den andra gått till jobbet. Det ska bli spännande att testa på detta nya liv!

Idag har vi haft en bra dag, mycket har blivit gjort här hemma och vi har passat på att laga god mat under hela helgen faktiskt. Inte så att det brukar bli äcklig mat annars, men nu kändes det att det var mycket känsla i den :) Hallen är förövrigt klar nu, väntar bara på skjutdörrarna som felade lite i beställningen, men sedan så är dte 100% klart. Vår tapet var t.o.m med i en villa-tidning häromdagen som en trendig tapet...det ni....för första gången på länge så ligger vi i framkant vad gäller mode.

Tillbaka till maten, mitt under middagen idag när vi satt och åt vår fisksoppa med nybakat bröd så säger Pontus: "Visste ni att R (vår granne som är runt 60 år) har fått barn?"
Vi började asgarva båda två och frågade hur han menade.
"Jo, han har fått 7-åringar".
Vi frågade ut honom lite mer, men det visade sig att det var någonting helt taget ur luften som han helt plötsligt fick för sig. Andreas gick då igenom att R var både farfar och morfar och hade gamla barn, så det stämde inte att han hade fått ett gäng 7-åringar på halsen helt plötsligt :)
Jag älskar det spontana som helt plötsligt bara ploppar ur munnen på min älskade son!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0