Finns det några snälla barn?

Tveksamt i den här familjen... Igår målade Moa hela vår Tv-skärm med en blyertspenna, resultatet blev förutom en kladdig Tv, även en arg mamma. Tur att jag fick en frikväll igår tillsammans med de bästa kompisarna, så skönt att bara vara, så jag kom inte hem förrän halv två på natten. Fridfullt som bara den att susa själv genom vintermörkret på gatorna.


Efter vår incident då vi inte kom uppför backen med bilen, så berättade Pontus följande igår: - Mamma, jag har tänkt idag på förskolan.
- Jaha, vad har du tänkt på då?
- På hur du ska göra för att komma upp med bilen för backen.
- Okej, hur skall jag göra då?
- Trycka på gasen så mycket, så mycket, gasen i botten.
- Och sedan då?
- Sen ska du bromsa!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0