Funderingar

Mamma: "Är det igår idag?". Nja, idag är idag och igår är igår. Ungefär samma som "får får får, näe...får får lamm".

Pontus sätt att veta vad dte är för dag, går till så att han sjunger alla dagarna och vips så vet man ju vilken dag som kommer efter en annan. Superbra. Enda kruxet just nu är att vi vuxna gärna tar i lite och säger att någonting händer om två veckor, men oups, det kanske är någonting annat som händer om två och en halv vecka, men då är vi slarviga och säger att det är om två veckor det också och då blir det kaos. Samma saker kan väl inte hända samtidigt om TVÅ veckor?! Måste bättra mig!

Han är ändå lite av ett geni, inte ens fyra år och kan redan höger och vänster (vad det verkar som), det kan ju inte ens jag utan bil eller klocka....


Kommentarer
Anna

Skönt att höra att det är fler än jag som har problem med höger och vänster :) Är dock övertygad om att jag inte hade problem med det när jag var yngre.. Började märka av problemet i tonåren tror jag bestämt.

2010-02-10 @ 22:18:10
URL: http://www.annasmyckeform.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0