Veckans framsteg

Jorå, här händer det grejer. I tisdags tog vi en sväng förbi Allum och eftersom vi precis fått rabattkuponger till Max, så var det ju omöjligt att hålla sig därifrån. Moa smaskade på som bara den av sina pommes som vi slickat av saltet på, för hon är ju faktiskt inte 1 år riktigt än, bara några ynka dagar kvar...och vi har inte hållt på detta alls hårt dessvärre, men lite får man nog se upp med iallafall. Rätt var det är så ser jag hur hon börjar att doppa sin pommes i ketchupen, precis som vi alltid gör och tillslut så drara hon till sig ketchupburken och doppar, doppar, doppar och sedan trycker hon in hela burken i munnen och ler glatt. Jorå, så nu kan hon detta.

Andreas införskaffade sig ett wii häromdagen och Pontus är fantasikt duktig, så vi spelade lite idag efter pulkaåkningen (det var skamligt fint väder, men tyvärr mäktar Moa bara med en stund ute). Han stod och slog som bäst när Moa får tag i en fjärrkontroll och börjar fäktas omkring sig hon också, så nu är det undanläggning av alla attribut som kan komma tänkas användas som en kontroll, för hon lär sig så supersnabbt.

Pontus när jag nattade honom: "Mamma, godnatt, jag älskar dig...men du, nu är du ju sådär varm som du ska vara. Är jag det också?"

Näe...lite wii kanske...jag hatar att jag blir så bereonde av sånt där, men alla andra uppdrag får dessvärre vänta till nyheten har lagt sig!


Kommentarer
TJ

Wii låter himla kul men med min teknikintresserade blivande man få jag vara glad att han slängde nitendot när vi flyttade..

2010-02-12 @ 20:19:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0