Rådjur och rosenknoppar

Snacka om att jag blev paff när jag precis skulle gå ut på altanen för att titta till Moa som sover ute i sin vagn, när jag mitt i rabatten i min lilla radhusträdgård ser ett rådjur som helt lugnt och stilla står och mumsar i sig alla rosenknopparna på en av buskarna. Jag gick ut på altanen och inte ens då flyttade den sig, då blev jag förbannad och klappade högt i händerna och då äntligen gick den sin väg....ja, GICK, den lunkade sakta därifrån och fortsatte upp mot blåbärsriset istället. Jag blev så arg så jag orkade inte ens hämta kameran, annars så hade jag troligtvis fått en riktigt fin naturbild för rådjuret var så nära. Inga knoppar finns kvar på rosen, så nu blir det blodmjöl i HELA trädgården....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0