Grillpremiär

Det svänger fort i känslorna. Idag är pappan Pontus bästa kompis (igår var han tråkig), så man ska inte tro allt han säger... min gissning är att grabben håller på att utforksa vilka ord som slår hårdast. Om han säger att vi är elaka så brukar vi bli ganska ledsna, igår var det tråkig som gällde och det slog inte riktigt lika hårt, idag är det bästa kompis och det går verkligen hem, så vi väntar med spänning på morgondagens favoritord! Så svärmor, du behöver inte vara orolig, för din son är den bästa pappan (och maken) man kan tänka sig:)

När jag kom hempromenerande från jobbet idag så möttes jag av ett gäng spralliga killar (och en tjej) som hade fixat och donat och tagit fram grillen. Idag var det alltså GRILLPREMIÄR här hemma. Grillade kycklingspett, klyftpotatis, mangochutneysås, sallad och kålfräs stod på menyn och till detta serverades ett glas rött vin. Vilken härlig tisdag! Ibland (eller ganska ofta faktiskt) blir man väldigt glatt överraskad när det gäller matkunskaperna och framförallt fantasin. Det var verkligen superb och jag ser gärna en repris...



Kommentarer
Therse på andra sidan

jag vill oxå ha grillat;)

2010-03-24 @ 21:54:20
Andreas

O vi vill ha våfflor:)

2010-03-25 @ 05:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0