Skidor

Förra veckan var vi i Hundfjället i Sälen och åkte skidor tillsammans med kusinerna, farmor och farfar. Det var en underbar vecka med mycket sol, men även en hel del blåst, vilket gjorde våra kinder härligt röda efter några åk i backarna. Första dagen var både jag och Andreas nära att ge upp efter ett åk med Pontus, men sedan utvecklades han enormt över natten och han lärde sig helt själv att svänga och bromsa utan problem.



Vi kunde sedan njuta av att få fräsa på lite, eftersom Pontus åkte såpass bra själv nedför backen före oss. Tyvärr var farmor sjuk hela veckan, och även farfar hade lite problem med sina axlar, så de var superbra att ha som barnvakter. Pontus njöt i fulla drag när han fick ha mamma och pappa för sig själv och åka hela dagarna och Moa njöt av att gå på långpromenader tillsammans med farfar. En annan favvosysselsättning var att springa i korridorerna, så fort dörren öppnades så var hon snabb som en vessla och kutade ut och sprang. Det är ändå fascinerande hur snabbt barn lär sig att åka skidor. Även om det går ett år emellan gångerna, så sitter känslan kvar och de utvecklas efter bara några få åk, fantastiskt!



Veckan avslutades med ett besök av Lisebergskaninerna, vilket gjorde att man nästan kände sig som hemma. Det var ju stockholmsveckan (deras sportlov) denna vecka, så när vi kom ut i backen och fick se en giganstisk kaninluftballong, så hör vi hur ett barn bakom oss utbrister på bred stockholmska: "Titta, titta, där är ju Gröna Lund!" Vilken verklighetsuppfattning :)




Direkt när vi kom hem på kvällen efter flera timmar i bilen, så begav jag mig av på jobbfest hemma hos en f.d kollega. Mycket god mat och väldigt trevligt sällskap, vilket resulterade i en sen kväll. Var inte hemma förrän 03.00 och då var jag superpigg och satte mig att läsa veckoransonen med post. Klockan 04.00 kom jag på att mina barn inte längre sover till 9 på morgonen, utan hellre till 06.30 eller så, så ville jag ha nåra timmars sömn så skulle jag nog passa på.

Veckan som gått har det varit jobb och kvällsmöten, så jag känner mig helt slut. Det hela blir ju inte bättre av en konflikt som urartat på jobbet, men nu ska det bli skönt med lite föräldraledighet tillsammans med mina underbara barn. Idag jobbade jag sent och Andreas var på Pontus förskola och jobbade så det var en härlig syn att se när hela familjen + mormor+ gammelmormor kom knallandes hem från Pontus förskola, där de som inte varit där och arbetet, bara varit och hälsat på medan de passade Moa. Vilka underbara föräldrar vi har som alltid ställer upp...
I helgen blir det kalas X2, syster och svärfar och eftersom mars är den mest kalasrika månaden i vår släkt, så är detta bara början.

Imorgon blir det tandläkarbesök för Pontus, ska bli spännande. Han brukar klara det galant, men kan nog bli svårare att få Moa att vara still och inte riva i alla lådor :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0