Skidor & blöjor

Snön sätter fortfarande stopp för mitt bloggande....ja, jag har ju ingen tid över alls, det är bara pulkaåkning som gäller. Förra fredagen kom Andreas hem lite tidgare så då åkte vi bort till Brudarebacken, så Pontus och Andreas fick årets första åk utför. Underbar känsla att vara i fjällen, fast ändå i Göteborg :) Lite trevande i början, men det släppte för lillkillen efter första åket och sedan var det "bar å åk". Moa och jag fixade fika till pojkarna och satte oss i backen och gladdes över Pontus framsteg, fram tills Moa tyckte det var roligare att flirta med liftvakten.



Stora tjejen har på eget initiativ börjat att sluta med blöja också, mitt i den värsta perioden då det är extra mycket kläder som ska tvättas om en olycka händer. Hon går självmant och bajsar på pottan och kissar nästan alltid när man sätter henne. En natt vaknade vi av att hon stod upp i sängen med blöjan i högsta hugg, gapandes och ville sitta på pottan, mycket riktigt så kom det kiss, så troligtvis kände hon att hon själv att hon var kissnödig. Härligt om det fortsätter såhär, det måste ju vara en oerhörd befrielse även för de små att slippa gå omkring i sunkiga blöjor. Pontus var snabb han också, men man vågade aldrig hoppas att Moa, som inte alls varit lik Pontus tidigare med någonting, skulle vara så intresserad. Tyvärr har hennes sega föräldrar inte hunnit med att köpa några trosor, så nu är det Pontus kalsonger som gäller....men varför skall underkläder finnas i så många olika varianter???

Mitt i allt sitter jag och bokar en resa till Thailand i tre veckor i höst...många hotell som det känns som att man redan bott på efter att ha kollat alla bilder och läst sig tokig om Krabi, Phuket, Ao Nang, tja, en resa är bokad iallafall, får se bara om det blir den eller om vi kommer hinna ändra oss innan betalningen :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0