Äntligen...

...orkar jag stå på benen och göra någonting vettigt. Jag har fortfarande en makalös hosta som ibland resulterar i att en mängd slem kommer upp, men värst är det på natten när jag ligger ner, makens tips är att sova sittandes, men hur skönt är det?! Idag har jag och Pontus tagit oss till affären och det kändes som att vara pånyttfödd när jag gick där och strosade, inte länge sedan jag var där egentligen, men det brukar bli någon gång i veckan och u har det inte blivit av på två veckor, vilket kändes som en evighet. Låter kanske underligt att det är kul att gå på ICA Maxi, men för mig kändes det stort att orka. Nu vill jag bara tillbaka till jobbet också.

Moa hostar på hon också, något värre än mig och Pontus hade feber inatt, men ingenting på hela dagen idag så klarar han sig igenom denna natten blir det en sväng till förskolan imorgon för att fira midsommar, något han sett fram emot länge. Vår egen midsommar skall vi inte glömma att köpa sega råttor till för då ska det spottas råtta - Pontus favoritgrej på midsommar, han har stenhård koll så att vi inte missar godisaffären på torsdag.

Stort tack till alla som vara behjälpliga under min lilla sjukdomstid, alla bra böcker som min snälla mamma kom över med, just nu är det Buthler & Öhrlund som gäller, fantastiskt bra, (trots att Sarahs nyckel finns kvar i minnet) alla fina sms, telefonsamtal och vänlighet. Nu är det dags att ställa om fokus, T som fyller 30 år i dagarna och J som ska förära jorden med en liten krabat. Det är så spännande och nu förstår jag hur folk runtomkring en känner när man går med magen i vädret och bara väntar - det är nästan mer spännande att vänta på det där sms:et ifrån en nära vän än att vänta på sin egen bebis. Pontus har tippat på en pojke den här gången, så vi får väl se om han har rätt nu också.

Flädern står i blom, så imorgon kväll skall det sättas saft, hoppas bara att vårt träd klarat sig ifrån alla löss, som jag sett på en del andra träd. Vill helst ha en vegetarisk saft!


Kommentarer
Therese

Skönt att höra att ni mår bättre! Håller tummarna att Pontus slipper bli mer dålig.

2011-06-21 @ 21:43:10
Anneli

Anmäl dig till Dagens Blogg!:D

Jag lottar ut 4 nya vinnare imorrn!:)

http://anneliih.blogg.se/2011/june/tisdag-dagens-blogg-2.html#comment

2011-06-21 @ 22:00:43
URL: http://anneliih.blogg.se/
josse

SOMMAR OCH SOOOL :) Säljes: Sommarens snyggaste solglasögon, Ray Ban wayfarer!! Riktigt vrakpris, 500 kronor (nypris 1299:-!!) Passa på, först till kvarn. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/may/saljes-ray-ban-wayfarer2140-tortoise.html

2011-06-21 @ 22:08:55
URL: http://bloppisjosse.blogg.se/
[FOTOBLOGG] med Författar intresse

I min blogg får du följa mitt liv om hur det är att ha ADD uppmärksamhetsstörning. Du får också se en massa fotografier och läsa berättelser jag skrivit.

Eller varför inte bara gå in på bloggen & vara med i min Dagens Blogg tävling ? :D

2011-06-21 @ 22:54:06
URL: http://shadowzplay.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0