Poesi

Hörde en sån fin visa på radion igår, orden bara fastnade och när jag kom till jobbet så skrev jag ner dem för säkerhetsskull. Kommer dock inte ihåg vem som gjort den tyvärr.

"Om du kommer ut skall du får en del av världen, som du får ta hand om den stunden du är här. Bara titta uppåt om du är ruinerad, än så länge finns det ju gratis atmosfär". Tänkvärt på alla sätt!

Igår var en fantastisk dag, jag slutade lite tidigare, åkte hem och fixade fika och sedan åkte jag och barnen upp till nya badplatsen vid Kåsjön och njöt i solen. Under tiden skickade vi ett hånfullt sms till Andreas som toksvettades på ett kontor på Avenyn. Under tiden som vi badade fick jag ett sms om att J och F hade fått en dotter, så mysigt och roligt. Den här gången hade Pontus fel, för han hade tippat på en kille. Pontus konstaterade snabbt att nu får ju Moa två tjejkompisar och han bara en - vår granne. Är så glad för deras skull... Nu väntar vi bara på en nedkomst till i början av september, då blir det enligt Pontus en Arthur som kan leka med minimojerna.

På kvällen åkte vi hem till mina föräldrar och fikade, även min mormor och syster var där vilket var kul för vi träffas inte alltför ofta numer, trots att vi bor supernära varandra. Tråkigt, men tiden räcker väl inte riktigt till just nu.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0