Surdeg

Idag har jag bakat mitt första surdegsbröd någonsin, men troligtvis inte det sista. Fick en liten påse med surdegskultur från min svärmor som jag nu fixat iordning och det kommer räcka till flera bröd, så nu är det bara fantasin som sätter gränser. Ett mål med det här året har varit, och är, att jag ska lära mig att göra riktigt goda, saftiga grova/mörka bröd. Idag blev det ett Schweiziskt lantbröd, som fick klart godkänt.
Ett läkarbesök med Pontus hanns även med, och även denna gång var det fullt upp för läkarna, så nu träffade vi ännu en ny. Det gick bra som vanligt, men med två barn som båda pockar på uppmärksamheten så var det svårt att hålla fokus.

Har tyvärr fått vara hemma stora delar av veckan pga. att Moa har haft magsjuka, nu var det ett tag sedan hon kräktes, så det känns skönt. Mest glad är jag över att det inte verkar ha smittat någon annan i familjen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0