Stolt

Igår damp CF-bladet ner i brevlådan och visst, jag har sett mina artiklar där några gånger förut, men aldrig förr har min bild fått pryda omslaget. Både Pontus och Moa blev glatt överraskade när de fick se ett foto av Pontus på framsidan av en tidning. Fick ett sms av min mamma, som skrev att hon var en stolt mamma och mormor, jag instämmer med det första i meningen, för mormor hoppas jag dröjer en stund till innan jag blir. Troligtvis blir jag dessutom farmor först :)
 

Själva artikeln handlar om när jag själv låg sjuk och insåg att det som jag upplevde som ett helvete, faktiskt är Pontus vardag. Finns att läsa på riksförbundet för Cystisk Fibros hemsida, eller via länken: http://rfcf.se/res/CFbladet/cfbladetnr32011.pdf

Fick i veckan veta att de nu slutat att göra badproppar för öronen på Östra sjukhuset och numera hänvisar till privatvården, vilket kostar 550 kronor per gång. Östra tog enbart 150 kronor, vilket kändes helt okej med tanke på att Pontus verkligen behöver dessa och att inte låta honom bada vore det största hånet någonsin. Han simmar en hel bassänglängd själv nu under vattnet och vet precis hur han skall göra för att gå upp och andas. Han åker de läskigaste rutschkanorna och älskar verkligen att vara i vatten. Näe...öronproppar är en självklarhet att han skall ha och det är egentligen ingen ekonomisk fråga utan mera principen. Vi har gratis sjukvård för barn och med en kronisk sjukdom som redan kräver en massa extra, så borde man ju inte bli hänvisad till en privat sektor. Jag fick iallafall ett glädjande besked att de på östra har kvar lite massa, så vi blev inbokade i fredags för att få göra en sista omgång med proppar. Tyvärr blev det inställt då hon som skulle göra dem blev sjuk, men en ny tid är bokad och som tur var hann de få tag i oss innan vi åkte dit på morgonen, så fredagen blev istället ägnad åt handling och lekplatsbesök tillsammans med T, P, A, H. På kvällen kom min syster och hennes pojkvän förbi och åt fredagsmiddag (Tacos) tillsammans med oss, mycket trevligt.

Idag har vi gjort allting som vi aldrig hinner annars och bockat av många punkter på vår "attgöralista". Bilen har blivit tvättad, så imorgon skall den få sig en vaxomgång. Skönt att bara vara hemma hela helgen utan måsten. Idga passade vi på att göra fondue, så smaskigt och Pontus passade på att exprimentera med vad som gick att fonduea och inte.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0