Ojdå....

vet inte riktigt när jag skrev här senast, men jag har hela tiden haft som mål att bloggen inte skall ta för mycket tid ifrån min familj och mitt verkliga liv, vilket den ju tydligen inte har gjort eftersom jag haft full fokus på familjen under lång tid :)

Det ideella arbetet med Porthälla Scoutkår har även tagit mycket av min kraft, men snart är det sommar så då kan hjärnan ta lite ledigt därifrån också. Vi har äntligen lyckats skicka ut vykortsinbjudan till vårt 50-års jubileum som skall vara i september, vilket hängt som ett stort åskmoln över mitt och min makes huvuden och responsen på detta har varit guld värd att få. Många föredetta medlemmar som blev lyckliga över inbjudan och då känns det skönt att vi fått iväg den.

Under förstamajhelgen tog vi en fyradagars tripp till Danmark och Legoland, superhärlig minisemester som tillbringades i en liten kall campingstuga. Två härliga dagar på Legoland med två barn som var lyriska. Pontus tyckte att legobyggnaderna var fantastiska och där får han stort medhåll av sina föräldrar.


Typiskt, hade tänkt lägga in lite fler bilder, men det bara hänger sig när jag skall ladda upp dem, så det får vänta.

I söndags var vi en heldag på Liseberg tillsammans med farmor o farfar (som bjöd på all inclusive hela dagen) och kusinerna, också det kanonroligt. Moa undrade då varför inte blommorna på Liseberg var gjorda av lego, svårt att hålla reda på alla nöjesparker när man är tre år gammal.

Till hösten börjar Pontus i förskoleklass på Furulundsskolan, stora killen och i samband med det skall han bli storebror igen, så det blir mycket nytt på en gång. Ser fram emot hösten med blandad förtjusning då det kommer bli mycket hämtande och lämnande av barn på olika ställen och däremellan skall man ha en liten knodd att ta hand om. Nu har jag gått halvvägs genom graviditeten, den jobbigaste perioden är alltså över då jag bara mådde illa och sov mig igenom eftermiddagarna. Känns skönt.... Vi har även fått veta att detta barnet inte är spegelvänt i organen som Pontus är, det utesluter fortfarande inte att det skulle ha sjukdomen PCD, men risken blir lite mindre iallafall. Fascinerande det där med ultraljud, vad mycket man kan se.

Idag fick jag tyvärr bli hemma med en Moa som kräktes igår kväll, helt plötsligt hade hon ont i magen och sprang till toaletten och kräktes. Troligtvis var det något hon fått i sig som hennes mage inte tyckte om för idag har hon ätit jättemycket och är hur pigg som helst. Dock håller jag stenhårt på de 48 timmarna som man skall vara hemma, eftersom man aldrig kan vara riktigt säker. Tråkigt för jag fick vara hemma och vaba förr-förra veckan också då damen hade svinkoppor. Känns inte som vår bästa månad precis. Nu håller jag tummarna för att detta inte är något smittsamt så hela familjen blir dålig och att jag kan få jobba lite i nästa vecka.


Kommentarer
Farmor/Svärmor

Alltid lika kul när det kommer något nytt på bloggen. Vi har den som startsida. Samtidigt förstår jag ju att det inte är prio ett - som tur är :-)

Hoppas ni andra blir sjuka, nu när det är helg.

2012-05-15 @ 20:45:46
Farmor/Svärmor

Ojdå, sista meningen blev visst lite tokig. Jag hoppas naturligtvis att ni INTE blir sjuka.

2012-05-15 @ 20:46:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0