Uppdatering Bebis


Ojdå, vill helst inte bli påmind om hur länge sedan jag var inne här och skrev, men nu äntligen har jag några minuter över. Pontus har börjat i förskoleklass 8-12 varje dag, Moa går på förskolan några timmar tisd-torsd och jag själv sover mest de timmar jag har att ta hand om mig själv. Bebisen är nu fixerad och fyller ut hela magen, troligtvis ungefär samma viktklass som Moa, hon vägde 4,4 kg, så det är vad jag är mentalt inställd på. Nu kan den komma ut om 2-6 veckor, så jag tar varje dag som den kommer och försöker att inte tänka på så mycket på framtiden. Det löser sig, som det mesta brukar göra. Jag har mycket sammandragningar och ibland känns det som att varje steg är ett steg för mycket, men tar man det bara lugnt så brukar det släppa och det är ju synd att inte utnyttja den lilla motionen jag får av promenaderna till och från skolan.

Vi har dock hunnit med att köpa en "ny" bil, tre år yngre än den vi hade tidigare och nu har vi bytt upp oss till en Champagnefärgad istället för en Ostronfärgad, fint ska det va! Modellen är densamma och egentligen så syns det ingen direkt skillnad, men det är alltid skönt att ha en lite nyare bil.

Badrummet är inne på slutspurten och nu väntar vi bara på att rörläggarna skall få tummen ur och fixa det sista. Kakelsättarna var snabbare än vi räknat med och elektrikern är väl lite halvseg (skomakarns pojk), men det som hittills är klart är ursnyggt! Vi är så nöjda! Tänk om man kunde få hinna med ett premiärdopp innan bebisen kikar ut, för sedan är det väl badförbud i flera veckor under läkprocessen.

Imorse kändes det som att hösten kom med stormsteg, 5 grader varmt, men Pontus traskade iväg med sandaler ändå, brås väl på sin mor. Nu när solen kom fram så blev det väldigt skönt och Moa önskade grillat till middag, så kanske att vi kan hålla sommarkänslan vid liv i några dagar till. Som vanligt går ju just sommaren lite fortare än övriga årstider, konstigt det där...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0