Liten blir stor....

Det är konstigt det där, igår var min lilla tös bara 3 år och idag är hon 4! Det finns liksom inget mellanting i den åldern, inga halva år eller dagar hit och dit, det är krasst - 3 eller 4 år och ändå är skillnaden enorm. Idag blev hon STOR, på riktigt! Moas dag startade tidigt med skönsång (man brukar ju vara uppsjungen och så klockan 6.30 en vardagsmorgon), många paket och glass som fick ätas i sängen. Moas största önskning var ett par skidhandskar, och gissa vad det var i det sista paketet? Jomenvisst, ett par lila Hestra handskar, som hennes mor införskaffat på Tradera, men likväl var det en av dagens stora höjdpunkter. Dessa fick följa med till förskolan och visas upp. Pontus gav Moa en badanka, som han med stort besvär lyckades gömma under tröjan då vi var på Göksäter i helgen.
Moster M skickade en videohälsning ifrån Hawaii och när Moa fick se den så gömde hon sig lite försiktigt bakom sina handskar och det tårades i ögonen på henne, hon blev väldigt rörd över hälsningen, vilket ju även gjorde hennes mamma rörd. Lite fånigt, men sånna är vi :)
Även mormor ringde och sjöng på morgonen och när jag frågade Moa vad mormor ville så var det självklara svaret: "Sjunga".



I helgen var vi ute tillsammans med mina föräldrar på Tjörn, för att Andreas skulle hjälpa dem med sitt nya kök. Därav turen till affären Göksäter, det inhandlades många bra-att-ha-saker. På lördag tog jag, mamma och barnen oss ut på en härlig skogspromenad . Dessvärre lyckades vi irra bort oss en del, så efter att vi runt 1 mil, insåg vi att vi var tvungna att stanna en bil och jag fick lifta mig tillbaka till vår egen bil. Barnen var tappra som klarade hela strapatsen och nu i efterhand så var det en ganska behaglig promenad som avslutades med god lunch vid Sundsbyn på Mjörn. På kvällen eldade vi och lagade kycklingwok på Muurikkan medan vi kollade in stjärnhimlen, supermysigt!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0