Faran över?!?

Trodde vi ja! Som tur är tänker vi mycket på smittsamheten och eftersom denna magsjuka yttrat sig så olika på hela familjen, med enbart en kräkning och sedan mår man bra, till nästa kräkning kommer efter ett par dygn till att kräkas flera gånger under några timmar och inte få behålla vatten, till bara lös avföring, så har vi valt att isolera oss tills vi är helt säkra på att alla mår bra. För andras skull och även vår egen, för att skicka barnen till skola och förskola och sedan höra att fler blivit smittade pga oss hade känts oerhört onödigt och jobbigt! Vi trodde iallafall att det var över på Viggo, han mår utmärkt och äter som han ska osv, men då igår eftermiddag körde han en kaskadkräkning över halva köket och därmed börjar nedräkningen igen...när är vi smittfria denna gång? 

Jag har spritat hela huset, trots att sprit inte hjälper mot magsjuka, men det känns ändå som att man gör det man kan, tvättat, städat, skrubbar och kokat allt som går att koka... Nu är nästa steg att boka en resa långt härifrån och bara isolera sig i en djungel någonstans...

Pratade med min syster i Stockholm häromdagen och blev så sugen på att fortsätta uppladdningen inför Springcross 2014, men som läget är hemma nu är det svårt att hinna ut och springa innan det blir kolsvart. Planen var att sticka ut igår när Andreas kom hem, men då låg jag och torkade upp Viggos spya istället och efteråt infann sig aldrig känslan för att vilja ta sig ut tyvärr! 

Jaja, nu är det väl snart över och vi kan komma tillbaka till verkligheten igen! Egentligen ska jag inte klaga, har vänner runtomkring mig som lever i ovisshet, väntar på provsvar och kämpar mot sina sjukdomar eller försöker lära sig att leva med dem och med dem i mina tankar känns en magsjuka som en skitgrej:( 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0