Stockholm

Nu har min älskade syster lämnat Göteborg och flyttat till Stockholm på obestämd framtid, känns sorgligt eftersom vi alltid bott nära varandra, men samtidigt kul för henne att få testa på något nytt. Ett sätt för henne att vara säker på att få träffa oss är ju att ge bort en startplats till ett lopp i Stockholm, då är vi ju liksom tvungna att ta oss dit och eftersom hon själv också ska springa så träffas vi ju automatiskt, smart tänkt. Min uppladdning inför detta går som planerat. Jag har ju alltid varit en sådan som hellre missar bussen än springer till den om jag är lite sen, jag hoppade över så många gymnastiklektioner som möjligt när jag var yngre och gick alltid när vi skulle springa. Så vältränad är inte ett ord jag tagit i min mun alltför ofta. Nu har jag verkligen tagit tag i löpningen och har kört nästan varannan dag sedan jag fick min julklapp på julafton. Tyvärr kommer det bli svårt rent tidsmässigt ny när Andreas börjar jobba, men tillsammans får vi hitta tider som funkar för hela familjen. Idag gav jag mig ut klockan 7.20 när hela gatan och nästan alla hus runtomkring mig sov, på en 6,5 km lång löparrunda. Det var skönt, kallt, mörkt och avkopplande. Det bästa av allt var att frukosten var framdukad när jag kom hem-mysigt! 

Vi håller som bäst på att renovera vår hall på övervåningen också, så nu är det lite lagom organiserat kaos här hemma...men snyggt blir det!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0