Sushi och falafel

I fredags var jag grymt sugen på Sushi, från att ha testat en gång och tyckt det var vedervärdigt för ca 6 år sedan, gav jag det en till chans förra året och blev frälst! Nu tänkte jag att jag testar att göra det själv, överallt står det att det är lite klurigt, men jag tyckte det var väldigt lätt och blev supergott. Mitt i allt sushi görande kom jag på att Pontus inte tycker om det, så då tänkte jag att jag testar någonting annat nytt som jag aldrig ätit eller gjort själv, efter att sett på Mästerkocken, så blev det Falafel- supergoda friterade kikärtsbollar och när oljan ändå stod på spisen så slängde jag i lite potatis som pommesfrites. Det blev en kanonmiddag som barnen älskade!







Idag har jag hämtat ut ett par nya glasögon och på vägen hem lyxade jag till det med två stora semlor, åkte hem till min mormor och fikade. Mysigt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Marmin

VARJE DAG SKER SMÅ UNDER - men så lätt det är att ta dem för givet!

RSS 2.0